New blog posts

Warum GoodWe in Leipzig die Vorreiterrolle für erneuerbare Energien einnimmt

14 September, 2024 by Evionyx Solar

Die Zukunft der Energiegewinnung ist grün,...

Find Old Tractors at Affordable Rates to Enhance Your Farm’s Productivity
Find Old Tractors at Affordable Rates to Enhance Your Farm’s Productivity

13 September, 2024 by tractor factory

Are you a farmer looking to boost your...

Find Old Tractors at Affordable Rates to Enhance Your Farm’s Productivity
Find Old Tractors at Affordable Rates to Enhance Your Farm’s Productivity

13 September, 2024 by tractor factory

Are you a farmer looking to boost your...

View all blog entries →

نحوه شارژ باتری چراغ قوه

Posted on 11 June, 2023 by lidabahaari

نحوه شارژ باتری چراغ قوه

هنگامی که نوبت به انتخاب و خرید چراغ قوه می‌رسد، عاقلانه است که باتری‌های مناسب چراغ قوه را مورد بررسی قرار داده و بهترین انتخاب را از بین آن‌ها داشته باشید. خرید باتری چراغ قوه از بین تمامی باتری های موجود در بازار چالشی است که همواره بسیاری از افراد با آن روبه رو هستند.

یکی از موارد مهم در انتخاب باتری چراغ قوه، آب و هوا است. به طور مثال باتری مورد استفاده  در آب و هوای سرد با آب و هوای گرم متفاوت هست. همچنین از دیگر چالش های پیش رو امکان و نحوه شارژ باتری چراغ قوه است!

به نظر شما آیا برای چراغ قوه نیز می‌توان از گونه باتری ها استفاده نمود؟ این چالش برای همیشه در ذهنتان  از بین خواهد رفت، پس با ما همراه باشید. موارد زیر بخشی از مطالبی است که در ادامه مطلب توضیح داده خواهد شد:

باتری مناسب چراغ قوه
تشخیص سالم بودن باتری چراغ قوه
روش شارژ کردن باتری چراغ قوه
دلایل شارژ نشدن باتری چراغ قوه
انواع باتری چراغ قوه
دو نوع باتری که بیشتر در چراغ قوه استفاده می‌شود، باتری شارژی و باتری های غیر قابل شارژ هستند. تمامی چراغ قوه‌ها به وسیله باتری‌های گوناگون در اندازه های قلمی، نیم قلمی، متوسط، بزرگ و کتابی بر اساس کاربرد، اندازه و شدت نور خروجی تعیین شده، شروع به کار می‌کنند. باتری‌های چراغ قوه وارتا واحدهای ذخیره انرژی درجه یک هستند که در انواع آلکالاین (قلیایی) و شارژی و باتری روی کربن عرضه می‌شوند.
باتری چراغ قوه چند ولت است
برچسب میلی‌آمپر ساعت با نماد منحصر به فرد (mAh) درج شده روی باتری، ولتاژ باتری چراغ قوه را نشان می‌دهد. ظرفیت و اندازه هر باتری با باتری دیگر بسیار متفاوت است.

همچنین علامت (V) روی باتری نشان‌دهنده ولتاژ است، که به تشخیص پتانسیل الکتریکی باتری چراغ قوه کمک می‌کند یا به بیان ساده‌تر، وقتی باتری خالی می‌شود چه مقدار جریان الکتریکی از دست داده است.  ولتاژ باتری چراغ قوه شارژی یا معمولی اکثرا بین 1.3 و 1.5 ولت است، در حالی که ولتاژ اسمی اکثر باتری های لیتیوم یونی مناسب برای چراغ قوه بین 3 تا 3.7 ولت است و برخی از انواع آن در صورت شارژ کامل به 4.2 ولت نیز می‌رسند.

چگونه بفهمیم باتری چراغ قوه سالم است
دقیق ترین روش برای تعیین سلامت باتری چراغ قوه این است که از یک تستر باتری استفاده کنید که دقیقاً میزان قدرت و انرژی باتری را نشان می‌دهد. با این حال، همه به این ابزار دسترسی ندارند، بنابراین ما به دنبال روش های ساده‌تری هستیم. تست باتری با زبان یکی از رایج ترین روش هاست. وقتی انتهای باتری را زبان زده و یک تکان خفیف دریافت می‌کنید، به این معناست که باتری همچنان کار می‌کند. البته مشکل این روش این است که همه باتری ها با آن سازگار نیستند. بهترین باتری چراغ قوه ویژگی‌هایی دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان بالاترین سطح عملکرد را از چراغ قوه‌ی خود انتظار داشت.
چگونه باتری چراغ قوه را شارژ کنیم
نسخه های مختلف از شارژر باتری وارتا برای شارژ انواع باتری چراغ قوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک باتری قابل شارژ (یا سلول ثانویه) با استفاده از جریان الکتریکی توسط شارژر باتری، شارژ می‌شود. اگر از یک یا چند باتری شارژی در خانه، کسب و کار یا مکان‌های دیگر استفاده می‌کنید، لزوم خرید شارژر باتری وارتا فراتر از درک خواهد بود. انواع شارژرهای باتری چراغ قوه برای هر باتری قابل شارژ بسته به ظرفیت، ساختار و ویژگی‌های آن ساخته شده و در دسترس هستند. شما می‌توانید انواع باتری شارژی مناسب چراغ قوه وارتا را از فروشگاه اینترنتی آنارام به آدرس anaram.shop خریداری نمایید.

جهت شارژ باتری‌های شارژی قلمی AA، نیم قلمی AAA و باتری کتابی و… تنها کافیست باتری‌های شارژی را در شارژر قرار داده و آن را به پریز برق وصل کنید. لازم به ذکر است شارژر باتری وارتا در هر کشوری با ولتاژ برق گوناگون سازگار بوده و به راحتی به کار خود ادامه می‌دهند. همچنین برخی شارژرهای باتری وارتا دارای نمایشگر LCD بوده و مدت زمان شارژ باتری چراغ قوه را نشان می‌دهد.

علت شارژ نشدن باتری چراغ قوه
ما سالانه 3 میلیارد باتری برای اسباب بازی ها و سایر وسایل خود استفاده می‌کنیم و باتری ها در واقع با گذشت زمان قدرت خود را از دست می‌دهند و در نهایت بی‌استفاده می‌شوند. اگر سیستم شارژ باتری شارژی مناسب چراغ قوه به خوبی کار نکند یا از کار باز ایستد، باتری تخلیه شده و اصطلاحاً می‌میرد.

اول از همه باید مطمئن شوید که مشکل از شارژر باتری است یا این که باتری شما است که شارژ نمی‌شود. یک راهکار را در ابتدا امتحان کنید. اول باتری را با شارژر به پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید که از این طریق کار می‌کند. با انجام این کار تا حدودی مشخص خواهد شد که مشکل از کجاست. حال بیاید دلیل زیر را نیز بررسی کنیم.

خرابی پورت usb شارژر باتری
یک اتفاق رایج در طول زمان این است که ارتباط بین کابل شارژ و پورت یو اس بی یا میکرو USB دچار مشکل شود. استفاده مداوم از کابل شارژ در نهایت می‌تواند باعث قطع شدگی جزئی در پورت داخل شارژر باتری شود. که این خود علت شارژ نشدن باتری چراغ قوه است. با خرید شارژرهای استانداردی مانند شارژر باتری وارتا ، خیالتان از بابت ماندگاری و کیفیت بالای دستگاهتان جمع باشد.

علت کار نکردن چراغ قوه
دلایل مختلفی می‌تواند از کارکرد چراغ قوه جلوگیری کند، از باتری‌های کاملاً مرده گرفته تا اتصالات خوردگی نه چندان واضح. چراغ قوه‌ها از یک سری کنتاکت‌های فلزی تشکیل شده‌اند که یک مدار بین باتری و لامپ ایجاد می‌کنندکه اگر دچار مشکل شوند، چراغ قوه دیگر کار نخواهد کرد.

خوشبختانه، اکثر مشکلاتی که باعث خرابی چراغ قوه می‌شوند، اغلب به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاصی برطرف می‌شوند. موارد زیر رایج‌ترین مشکلاتی است که باعث خرابی چراغ قوه می‌شود و راه‌هایی که می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

ضعیف شدن باتری‌ ها
اگرچه این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اغلب، مقصر از کار افتادن چراغ قوه‌ها، باتری‌ها هستند. اغلب اوقات، شناسایی باتری در حال مرگ یا تمام شده آسان است. همانطور که باتری ها تخلیه می شوند، انرژی کمتر و کمتری آزاد می‌کنند، که باعث می‌شود لامپ های چراغ قوه قبل از خاموش شدن کامل به آرامی کم نور شوند.

اگر چراغ قوه برای مدت طولانی بیکار مانده باشد، ممکن است باتری‌ها به آرامی خالی شده باشند. در حالی که معمولاً زمان زیادی طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد، اما نگهداری چراغ قوه با باتری در یک محیط گرم می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد. یکی از بهترین و رایج‌ترین باتری‌های چراغ قوه، باتری قلمی آلکالاین وارتا Longlife Power است که برای اکثر چراغ قوه‌ها کاربرد دارد.

همچنین ممکن است چراغ قوه‌ای داشته باشید که از خروجی تنظیم‌شده استفاده می‌کند، که به باتری‌ها اجازه می‌دهد به‌جای محو شدن آرام، جریان ثابتی از نور را ارائه کنند. هنگامی که این باتری ها در نهایت از بین می‌روند، نور به تدریج محو نمی‌شود. در عوض، نور به طور ناگهانی قطع می‌شود.
خرابی کلید پاور چراغ قوه
یک کلید چراغ قوه دارای دو نوار تماس فلزی است. هنگامی که کلید را به حالت روشن فشار می‌دهید، نوارها با لامپ و باتری‌ها تماس می گیرند و مدار را کامل می‌کنند و باعث روشن شدن لامپ می‌شوند.

گاهی اوقات این کنتاکت ها به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت خورده می‌شوند و مانع از ایجاد اتصال تمیز یک یا هر دو نوار تماس می‌شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، جریان الکتریکی برای تکمیل مدار از فلز خورده عبور نمی کند. این کنتاکت ها همچنین ممکن است خم شده یا آسیب ببینند و از تماس کنتاکت ها با فنر باتری یا لامپ جلوگیری کنند.

اگر می‌توانید به نوارهای تماس زیر سوئیچ دسترسی داشته باشید، آن‌ها را با کمی سرکه تمیز کنید و بررسی کنید که آسیب نبینند یا خم نشده باشند.

خم شدن کنتاکت های چراغ قوه
علاوه بر دو نوار فلزی در سوئیچ، کنتاکت های برنجی یا مسی نیز وجود دارد که باتری را لمس می‌کند. این کنتاکت‌ها معمولاً از یک فنر و یک قطعه فلزی تخت تشکیل شده‌اند که هر دو از طریق قاب باتری قابل دسترسی هستند. فنر با انتهای منفی تماس پیدا می‌کند و کششی ایجاد می‌کند که انتهای مثبت را به قطعه صاف فشار می‌دهد. این یک اتصال ایجاد می‌کند که مدار را در چراغ قوه کامل می‌کند و لامپ را روشن می‌کند.

از آنجایی که فنر معمولاً از فلز نازک ساخته شده است، ممکن است خم شود به طوری که دیگر با باتری تماس پیدا نکند یا کشش کافی برای فشار دادن به قطعه فلزی صاف مقابل ایجاد نکند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، اتصال قطع می‌شود و چراغ قوه روشن نمی‌شود. قاب باتری را باز کنید و این قسمت ها را بررسی کنید. اگر به نظر می رسد فنر کار خود را انجام نمی‌دهد، آن را چند میلی متر به سمت بیرون بکشید تا فنر کشش بیشتری داشته باشد.

وجود گرد و غبار در داخل چراغ قوه
اکنون باید مشخص شود که کارکرد یا عدم کارکرد چراغ قوه تا حد زیادی به کنتاکت‌های فلزی که مدار الکتریکی داخل چراغ قوه را ایجاد می کنند بستگی دارد. اگر هر یک از این کنتاکت ها به درستی کار نکند، مدار الکتریکی کامل نمی شود و چراغ قوه روشن نمی‌شود.

اگر خاک داخل چراغ قوه شود، می‌تواند بین باتری و کنتاکت‌های آن یا سوئیچ چراغ قوه و کنتاکت های آن حرکت کند و مدار را قطع کند. برای تمیز کردن، چراغ قوه را باز کرده و باتری‌ها را خارج کنید. از یک سواب پنبه ای برای تمیز کردن تمام کثیفی های قابل مشاهده داخل محفظه باتری استفاده کنید.

 بنابراین درصورتی که چراغ‌قوه‌تان شارژ باتری و باتری مناسب داشته باشد و هممچنان کار نکند، نیاز است که برخی موارد فنی‌اش را بررسی کنیم.  ملاک شما برای انتخاب یک چراغ قوه خوب چیست؟

منبع


https://latestsms.in/funny-good-morning-sms.htm

24 July, 2024

https://vishuddhiyogaindia.com/

30 April, 2023

http://cardlineuae.com

23 April, 2023

https://www.cargoes.com/rostering-system

23 November, 2022

https://jkseoservices.com/service/seo-company-in-chennai

13 February, 2022

https://www.slaconsultantsindia.com/

26 November, 2018

https://www.11wickets.com/

11 November, 2020

http://growthwell.com/services/online-reputation-management-orm/

7 April, 2017

http://www.davison-machinery.com/

24 October, 2019

Newsletters